Ce presupune inchiderea de perioada?

1. Inregistrarea tuturor tranzactiilor aferente perioadei, incluzand pe langa trazactiile curente ale lunii si:

• evaluarea conturilor in valuta la cursul din ultima zi a lunii;

• inregistrarea salariilor;

• inregistrarea amortizarii

• inregistrarea ajustarilor de valoare /deprecierilor ;

• calculul si inregistrarea taxelor;

• inchiderea conturilor de cheltuieli si venituri;

• inchiderea conturilor de TVA

2. Intocmirea balantei de verificare

3. Verficarea soldurilor din balanta cu alte evidente, de exemplu:

– soldul contului casa se verifica cu registrul de casa;

-soldul conturilor de banca se verifica cu extrasele de banca;

-soldul mijloacelor fixe se verfica cu registrul mijloacelor fixe;

-cifra de afaceri se verifica cu registrul de vanzari;

-soldul stocurilor se verifica cu registrul stocurilor (sau cu rezultatul inventarului, daca s-a efectuat inventarierea)

-soldul conturilor de furnizori se poate verifica cu registrul de cumparari;

-soldul conturilor de taxe se verifica cu declaratiile fiscale intocmite pentru perioada respectiva.

-soldul conturilor de datorii fata de personal se verifica cu statele de plata;

Pentru a nu omite nici una din aceste activitati, este extrem de utila intocmirea unei liste de verficare (de tip checkbox) care se completeaza in fiecare luna.

Acesta constituie si o parte a controlului intern, care reprezinta o activitate necesara la nivelul fiecarei firme.

Ordinul 3055/2009 are o intreaga sectiune (sectiunea 11) dedicata Controlului intern. In cadrul controlului intern un element major il reprezinta controlul intern contabil şi financiar.El vizează ansamblul proceselor de obţinere şi comunicare a informaţiei contabile şi financiare şi contribuie la realizarea unei informaţii fiabile şi conforme exigenţelor legale.

Controlul intern contabil şi financiar vizează asigurarea:

– conformităţii informaţiilor contabile şi financiare publicate, cu regulile aplicabile acestora;

– aplicării instrucţiunilor elaborate de conducere în legătură cu aceste informaţii;

– protejării activelor;

– prevenirii şi detectării fraudelor şi neregulilor contabile şi financiare;

– fiabilităţii informaţiilor difuzate şi utilizate la nivel intern în scop de control, în măsura în care ele contribuie la elaborarea de informaţii contabile şi financiare publicate;

– fiabilităţii situaţiilor financiare anuale publicate şi a altor informaţii comunicate pieţei.

 

Articole similare

Comentariul tau aici